Need for Speed is een van de succesvolste titels van computergame producent Electronic Arts. Met Need for Speed Shift wilde EA terug naar de oorsprong van hun succesvolle race titel: the ultimate race experience.

Om deze race experience zo dicht mogelijk bij de doelgroep te brengen, nog voordat de game op de markt was, bedachten wij een online realtime multiplayer race game die je kon spelen in banners op verschillende websites: The Need for Speed Shift Banner Tournament. Een uniek concept met nog nooit eerder toegepaste techniek, en dat bleef niet onopgemerkt. Spelers konden realtime tegen elkaar racen in banners op auto en formule 1 websites.

Om het geheel af te maken brachten wij Coca-Cola Zero aan als in-game sponsor met een aantal passende prijzen die gewonnen konden worden.

Resultaten

De campagne behaalde indrukwekkende resultaten waarbij de koopintentie onder spelers met maar liefst 250% steeg nog voordat de eerste recensies van de game online kwamen of het spel in de winkel verkrijgbaar was. Dat het campagne concept bijzonder was bleek wel uit de nominaties en awards die we ontvingen:

  • Gold Pencil One Show New York
  • Golden Drum Award
  • Spin Award
  • Kinsale Shark
  • Summit Award
  • Epica Award
  • Eurobest
  • SAN award

need for speed shift banner tournament

Need for Speed Shift Electronic Arts