Natuurlijk praten we straat als het over sneakers gaat, want zo rolt de doelgroep 🙂 Coachland is een bekende sneaker franchise in Nederland en onderdeel van Euretco. Onlangs veranderde het merk zijn naam in “the Athlete’s Foot”. Je moet het maar durven als sneaker merk. Een internationaal merk dat wil groeien binnen Europa en daarbuiten. Wij verrasten het team van the Athlete’s Foot team met onze creatieve manier van denken waarmee er een sterker concept werd uitgewerkt dan de gevraagde standaard banners.

 

 

Het mechanisme was even simpel als doeltreffend: Je koos je favoriete sneaker op het virtuele rad en nodigde vervolgens een vriend(in) uit via e-mail of Whatsapp om deze sneaker te matchen. Bij een match won jij je sneakers en uiteraard kreeg jouw vriend(in) ook de kans om vervolgens een match uit te zetten bij een andere vriend(in). Simpel, snel en reuze spannend!

 

RESULTATEN


De resultaten van deze campagne hebben de verwachtingen van de klant ruimschoots overtroffen want ondanks een zeer(!) beperkte support van betaalde media, werden er meer dan 60.000 uitnodigingen verzonden in twee weken tijd en was er een response percentage om te matchen van maar liefst 96,1%. Meer dan de helft van alle spelers speelden meer dan 1 keer en van alle ontvangers startte ruim 67% zelf ook een game.

De informatie uit deze game kon vervolgens gebruikt worden om beter in te kopen in de verschillende filialen in het land omdat er geografisch te zien was welke sneaker modellen het populairst waren per regio.

Bovendien was de volledige game zo opgezet dat met een nieuwe seizoen eenvoudig de nieuwe collectie kon worden ingeladen en de game wederom kon worden ingezet. Ook alle copy stond in een los bestand wat de inzet in andere talen mogelijk maakte.


Wil je jouw doelgroep ook bereiken met originele content en een pakkend verhaal? Is het tijd voor groei door verandering? Bel Marco of Frank!