Als je het zo leest, zou je bijna denken dat dit de branche alleen maar goed kan doen. Helaas is dit niet het geval. Ook in de uitvaartbranche zul je als merk onderscheidend moeten zijn, je doelgroep goed moeten kennen en weten hoe je deze kunt raken. Zeker in een stad waar meer dan de helft van de inwoners een niet westerse achtergrond heeft. En laten we eerlijk zijn, je eigen uitvaart is nou niet bepaald een onderwerp waar je graag over nadenkt. Maar er niet over nadenken is eigenlijk ook geen optie. De vraag waar PC Uitvaart – en vele andere uitvaartorganisaties – mee worstelt is hoe je je doelgroep dan toch kunt bereiken, op het juiste moment, met de juiste boodschap.

Dat is er wel eentje om onze tanden in te zetten. Samen met mediabureau Zuiver werkten we een campagne uit waarbij we de doelgroep, die overigens wat anders in elkaar zat dan gedacht, direct werd aangesproken met herkenbare teksten. De campagne werd uitgerold naar print, online, social, radio en TV.

Martin and Lewis tekende voor de strategie, het concept en de productie van alle campagne elementen. Bovendien gaven we PC Uitvaart een aantal nieuwe inzichten gebaseerd op de eigen data en pasten we dit toe op deze campagne.

PC uitvaart Radio commercial - Ik ga de hond uitlaten.