BJÖRN BORG

Zoals zoveel kledingmerken heeft ook een merk als Björn Borg de nodige uitdagingen in een veranderend winkellandschap met een consument die meer en meer via digitale kanalen zijn producten zal bekijken en bestellen. Deze kanalen zullen voor veel meer moeten worden ingezet dan het duwen van kortingen en het tonen van je complete productfolio. Er moet een gezonde balans zijn tussen actiematige promoties en merkbeleving.

 

 Insights
 Concept
 Design
 Copy
 Content creatie

 

PROJECT: CHANGE YOUR GAME

Björn Borg heeft een innovatieve lijn aan sportkleding op de markt gebracht. De performance underwear-lijn is hier onderdeel van en zorgt ervoor dat je je comfortabeler voelt tijdens het sporten. De animatie die wij maakten, legt uit hoe de technologie van performance underwear werkt en wat de voordelen zijn ten opzichte van katoenen ondergoed. Bij een innovatief product hoort een animatie die dit op een visuele manier benadrukt. We gebruikten motion capture en de nodige (3D) software om tot het uiteindelijke resultaat te komen.

Deze animatie maakten wij voor zowel online als op schermen in de winkels. Er zijn verschillende versies van gemonteerd voor de verschillende kanalen.

 


 

PROJECT: TRUE STORY BELIEVERS

Met de True Story promotie vierde Björn Borg het 25-jarig bestaan van de boxershort zoals we deze kennen. Ter gelegenheid hiervan ontwikkelde het Zweedse merk een special edition van de eerste boxershort die 25 jaar geleden op de markt kwam en een revolutie veroorzaakte. Deze special edition zat verpakt in een boek met daarbij een korte historie van het product. Aan ons de vraag om hier een activatie omheen te maken die tijdens de kerstdagen in de Bijenkorf zou komen te staan.

 

Om de aandacht te trekken stickerden we een tafel met opvallende koppen die in een roddelblad niet zouden misstaan. Tussen al deze ‘roddels’ was er gelukkig ook een True Story in de vorm van het boek. Waar alle andere boeken een product bevatten, wat het inkijkexemplaar voorzien van een lichtsensor met camera. Bij het openen van het boek werd de kijker op de foto gezet en werd deze foto direct in de cover van het True Story Magazine gemonteerd wat op het scherm te zien was. Door op de rode knop op de tafel te drukken, werd deze ‘magazine cover’ vervolgens gedeeld op Facebook en maakte de kijker kans op een dikke kledingcheque.

 

 

 

Een opvallende product activatie die moest passen in de kleine ruimte die de Bijenkorf beschikbaar had.

 

 


 

PROJECT: SHOW YOUR LOVE

Valentijnsdag was de perfecte dag om de ‘show your love’ campagne extra onder de aandacht te brengen in de flagship store op de Kalverstraat. het weer zat niet mee, maar dat houdt de liefde natuurlijk niet tegen! Een simpel maar sympathiek idee om extra publiek de winkel in te krijgen. Björn Borg teams deelden rozen uit aan stelletjes met daarbij een voucher voor een kadootje in de winkel. In de winkel hingen schermen waarop te zien was waar in Nederland er momenten van #love gevierd werden. Op de kaart van Nederland werden alle Twitterberichten getoond met een hashtag die te maken had met liefde of Valentijnsdag. Het was duidelijk dat Valentijnsdag in heel Nederland gevierd werd!

 

 


Wordt het tijd om je merk digitaal (verder) uit te rollen? Wil je dat dit professioneel en zorgvuldig gebeurt met groei als doel? Bel Marco, Frank of Peter!