THE ATHLETE’S FOOT MATCHMAKER

Coachland was een bekende sneaker franchise in Nederland. Het merk veranderde zijn naam in ‘The Athlete’s Foot’ en volgde hiermee de internationale benaming van deze keten die onderdeel is van Euretco, een internationaal merk met groei-ambities in Europa. Martin en Lewis verraste het team van The Athlete’s Foot met een creatieve en onconventionele manier van denken, wat al snel resulteerde in een project.

Het merk wilde zich met een online banner campagne introduceren bij de Nederlandse consumenten. In plaats hiervan ontwikkelden wij een simpele game waarmee we vooral via mobiele devices bij de jonge doelgroep het merk en de gehele collectie onder de aandacht wisten te brengen. Met de MatchMaker kreeg elke sneakerliefhebber de kans om een ​​paar favoriete sneakers te winnen en zo met een paar gloednieuwe sneakers aan de zomer te beginnen. Alles wat nodig was, was een beetje hulp van je vrienden.

 

 Strategie
 Insights
 Concept
 Design
 Copy
 Content creatie

 

The Athlete's foot matchmaker

 

 

Het mechanisme was even simpel als doeltreffend: Je koos je favoriete sneaker op het virtuele rad en nodigde vervolgens een vriend(in) uit via e-mail of Whatsapp om deze sneaker te matchen. Bij een match won jij je sneakers en uiteraard kreeg jouw vriend(in) ook de kans om vervolgens een match uit te zetten bij een andere vriend(in). Simpel, snel en reuze spannend!

 

RESULTATEN


De resultaten van deze campagne hebben de verwachtingen van de klant ruimschoots overtroffen want ondanks een zeer(!) beperkte support van betaalde media, werden er meer dan 60.000 uitnodigingen verzonden in twee weken tijd en was er een response percentage om te matchen van maar liefst 96,1%. Meer dan de helft van alle spelers speelden meer dan 1 keer en van alle ontvangers startte ruim 67% zelf ook een game.

 

 

De informatie uit deze game kon vervolgens gebruikt worden om beter in te kopen in de verschillende filialen in het land omdat er geografisch te zien was welke sneaker modellen het populairst waren per regio.

Bovendien was de volledige game zo opgezet dat met een nieuwe seizoen eenvoudig de nieuwe collectie kon worden ingeladen en de game wederom kon worden ingezet. Ook alle copy stond in een los bestand wat de inzet in andere talen mogelijk maakte.


Wil je jouw doelgroep ook bereiken met originele content en een pakkend verhaal? Is het tijd voor groei door verandering? Bel Peter, Marco of Frank!