Ze zijn terug, en hoe! Dunkin’ Donuts heeft een eerste filiaal geopend aan de Nieuwendijk, een tweede aan de Damstraat en een derde aan de Leidsestraat in Amsterdam. Hiervoor heeft Dunkin’ Donuts de hulp ingeroepen van Martin and Lewis. We bedachten een pakkende introductiecampagne met een dominante social media strategie. Gevolg: in no time een groot aantal engaged volgers op hun social kanalen en rijen van liefhebbers die zelfs de hele nacht voor de deur hebben gezeten om als eerste bij de opening te zijn.

Uitgebreide persaandacht zowel online als offline: (oa. bij de Volkskrant, Telegraaf, AT5, nu.nl, AD, Linda, Metronieuws, BNR, RTL nieuws en NOS…)

Het was een mooi feestje en er zullen er nog meer volgen want het Amerikaanse merk heeft grote plannen voor de Nederlandse markt. Wij gaan samen met Dunkin’ Donuts het merk verder uitrollen. Het zal dan ook zeker niet de laatste keer zijn dat je Dunkin’ Donuts in de pers en online voorbij ziet komen.

Abri Dunkin' Donuts Amsterdam
Abri Dunkin' Donuts opening Amsterdam

 

SOCIAL MEDIA EN PR

Uitgebreide persaandacht zowel online als offline: (oa. bij de Volkskrant, Telegraaf, AT5, nu.nl, AD, Linda, Metronieuws, BNR, RTL nieuws en NOS…). Meer dan 10.000 mensen gaven aan geïnteresseerd te zijn in de opening van de eerste store! Een grote groep fans stond de hele nacht voor de deur te wachten om als eerste een verse donut te kunnen proeven. De eerste enthousiastelingen stonden bijna 16 uur te wachten. De fanbase op Facebook groeide binnen 8 weken in rap tempo naar een groot aantal engaged volgers. Op Instagram groeide het aantal volgers tot ruim 3000 engaged volgers binnen 6 weken. Ook heeft de Nederlandse Instagram het hoogste volgers/post ratio van alle Dunkin’ Donuts Instagram accounts.

 

 

Dunkin' Donuts Nederland facebook

 

dunkin' donuts ponkers youtube

 

Kies je smaak actiesite

De verkiezingen werden opeens extra belangrijk met de verkiezing van de eerste Hollandse donutsmaak: Kies de smaak voor het nieuwste ‘koekje’ bij de koffie! Naast haar bekendheid om donuts wil het merk ook laten weten dat ze een prima kop koffie schenken. Dunkin’ Donuts wilde niet te Amerikaans en agressief de markt op en dus kozen we voor smaken van oerhollandse koekjes om uit te kiezen. #verkiezingen #stemwijzer

Dunkin’ Donuts Nederland website

De corporate site van Dunkin’ Donuts is er vooral om consumenten van algemene informatie te voorzien zoals openingstijden, assortiment, vestigingslocaties en voor het aantrekken van personeel. Daarnaast wil het bedrijf laten zien dat ze, naast het maken van donuts, een goede kop koffie schenken die op een verantwoorde wijze wordt verbouwd en geproduceerd.


Wil jij ook rijen voor de deur van jouw (web)winkel? Wil je jouw merk (opnieuw) op de kaart zetten? Neem dan contact op en vraag naar Frank of Marco.