WAAROM MARTIN AND LEWIS?

Martin and Lewis(2013) gelooft meer dan ooit tevoren dat communicatie draait om mensen en het ‘lef’ om te veranderen. We horen je al denken: weer zo’n open deur, communicatie draait uiteraard om mensen. Maar toch is het bijzonder om te zien hoe merken moeite hebben om het tempo van verandering bij te benen. Een veel gekozen ‘strategie’ is om dan maar te blijven doen wat altijd al gedaan werd, want dat werkte best goed. Zolang merken denken dat praten over hun merk of product interessant genoeg is en verandering vooral ergens anders plaatsvindt, zullen ze nooit het verschil maken.

 

  • Wij komen met ideeën die impact hebben op je business en bijdragen aan groei.
  • Ondernemerschap zit sterk verankerd in ons bureau en ook in het werk dat wij doen voor merken.
  • Wij hebben digitaal DNA en kunnen helpen bij verandering in dit digitale tijdperk.

 

Voor bureaus die ‘iets met die merken moeten’ geldt dit net zo goed. Daarom zijn wij in 2013 Martin and Lewis gestart. Wij willen met de juiste teams en met de juiste klanten laten zien dat het anders kan en anders moet. Elke dag weer, maar wel doordacht en niet door met elke (social) wind mee te waaien. Onze overtuiging is dat de sleutel tot succes in dit digitale tijdperk ligt in de combinatie van data en creativiteit. En die mensen waar we het in het begin over hadden? Die zijn een belangrijk onderdeel van die data.

 

“De sleutel tot succes in dit digitale tijdperk ligt in de combinatie van data en creativiteit.”

 

DATA EN CREATIE

We meten meer en meer, maar zorgt dit er ook voor dat we meer (willen) weten? Waar campagnes en strategieën in het verleden veelal werden ontwikkeld op basis van onderzoeken en onderbuikgevoel, maakt dit laatste steeds meer plaats voor een basis van harde data. Maar hoe interpreteer je deze data en hoe kun je ervoor zorgen dat dit bijdraagt aan de groei van je merk? Door het te combineren met creativiteit. Het klinkt alsof we olie willen mixen met water maar niets is minder waar. Data kan zorgen voor sturing in het creatief proces. Anderzijds kan creativiteit zorgen voor verrassende concepten op basis van diezelfde data. Beide varianten leveren een positieve bijdrage aan de groei van een merk, of dit nu gaat om merkbekendheid, social engagement of keiharde conversie. De data is er, de vraag is wat je ermee doet.

 

TEAMWORK

Bij Martin and Lewis vinden we de ‘klik’ of het stukje magie tussen klant en bureau een belangrijke voorwaarde voor samenwerking en succes. Het bureau moet kunnen verrassen en de klant moet (durven) experimenteren. Dit gaat verder dan een talentvol team laten werken op een ingekookte briefing. Juist de teams en merken die nieuwe richtingen durven te onderzoeken, komen tot de mooiste inzichten. En dat is een goede aanloop richting resultaat waar iedereen blij van wordt.

Het gaat allemaal om de juiste mind set, de wil om te winnen, die extra stap zetten en op elkaar kunnen vertrouwen. Wanneer er goede afspraken op papier staan, moet er ruimte zijn om elkaar te verrassen maar ook te bekritiseren en samen te werken aan de gemeenschappelijke doelen. Dat is teamwork! Teamwork gaat verder dan de teams aan bureauzijde, voors ons is dit een gelijkwaardige samenwerking tussen bureau en klant.

 

“Wat is jouw verhaal….en wie kan dat wat schelen?”

 

WAT IS JOUW VERHAAL?

Elk merk probeert de aandacht te trekken van consumenten die daar steeds minder tijd en trek in lijken te hebben. De digitalisering geeft deze consumenten steeds meer macht en self control waar merken mee moeten leren omgaan. De consumenten van tegenwoordig zijn kritisch en willen verrast worden. Bovendien zijn ze mondig en direct en willen ze transparantie en service. Dit is minstens net zo belangrijk als die aangeboden producten en diensten.

 

POWER TO THE PEOPLE

De manier waarop en het tempo waarin we communiceren is met de digitalisering steeds meer aan verandering onderhevig. Consumenten verwachten realtime service en dat 24 uur per dag. De enorme groei van social media heeft ervoor gezorgd dat merken het gevoel hebben dat ze voor elk foutje publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. Maar consumenten zijn gelukkig ook vergevingsgezind, zolang je het niet te bont maakt. Als merk zul je je moeten aanpassen aan deze veranderingen zonder dat je uit het oog verliest waar je als merk voor staat. Hoewel online kanalen continu aandacht behoeven en de verleiding groot is om je te laten meeslepen in de snel opkomende en wegebbende hypes, is het belangrijker dan ooit om je eigen merkidentiteit te bewaken en vanuit je eigen kracht je doelgroepen aan te spreken.

 

WERK MOET LEUK ZIJN EN VOLDOENING GEVEN!

Ja, er wordt hard gewerkt op de Bloemgracht, voor en met onze klanten, en dat moet wel leuk zijn. Door doelen te stellen, zowel voor het bedrijf als individueel, wordt er efficiënter gewerkt en valt er ook regelmatig wat te vieren. Zo werken we ook graag met onze klanten.

 

DE 10 GEBODEN VAN MARTIN AND LEWIS

We houden het graag simpel. Prettig voor de klant en prettig voor ons. Natuurlijk hebben ook wij onze algemene voorwaarden waar alles duidelijk in staat uitgelegd, maar onderstaande 10 geboden delen we ook graag.

  1. Onze klanten zijn altijd koning. Wat overigens niet wil zeggen dat ze altijd gelijk hebben. Wij overigens ook niet…
  2. Sta open voor alles! Daar werken wij ook continu aan en dat is niet altijd makkelijk. Maar alleen open staan voor wat je verwacht maakt de speelruimte zo beperkt.
  3. Durf te experimenteren! Dat doen je klanten ook wel eens, dus waarom jij zelf dan niet? Je kunt altijd terug.
  4. Het leveren van kwaliteit kost geld. Het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen. Wij zijn in dit geval van de goedkope oplossingen.
  5. Hoe meer mensen zich bemoeien met een concept, hoe slechter het concept wordt. Dit gaat ook prima op voor designs overigens. Daarom houden wij teams klein maar zijn we wel groot in denken en doen. Dus meer lef en minder compromissen.
  6. We doen niet alles. Er zijn al genoeg anderen die dat doen. Wij laten dus ook dingen doen, dat zouden naar onze mening meer mensen moeten doen. En daar laten we het graag bij.
  7. De deur staat altijd open, bij ons in de Jordaan! Je kunt altijd aanschuiven, mee lunchen, even werken op ons kantoor. Wel even bellen anders sta je misschien voor een dichte deur.
  8. We vinden dat je alles tegen elkaar moet kunnen zeggen. Dit wil niet zeggen dat dit ook altijd moet. Maar vaak is het wel het beste.
  9. Duidelijke afspraken zorgen voor goede relaties. Dit doen we met onze klanten, met onze partners en met onze toeleveranciers. Zelfs met onze buren, en het werkt!
  10. Is het nog leuk? Wordt er nog gelachen? Wij zijn namelijk op ons best als de energiemeter flink plust. En dat blijkt eigenlijk wel bij iedereen zo te werken.

 

NOMINATIES EN AWARDS

 

 

 

 

 

Benieuwd wat Martin and Lewis voor jouw merk kan betekenen? Bel of mail ons dan en vraag naar Lennart of Peter.