Zonder wrijving geen glans kans.

Martin and Lewis wil zoveel mogelijk waarde maken voor mensen en merken. Hier halen wij onze energie en voldoening uit.

Als merk ben je altijd op zoek naar waarde. Waar dit ‘vroeger’ vooral ging om merkbekendheid, omzet, winst en personeel zijn bedrijven en merken tegenwoordig ook op zoek naar andere vormen van waarde: producten en diensten met impact, een duurzame rol in het leven van je klant, werkelijke betrokkenheid bij de maatschappij of het milieu. Ook dit geeft allemaal waarde aan je merk. Maar hoe ga je die waarde op een bestendige en geloofwaardige manier realiseren?

Bij Martin and Lewis helpen wij bedrijven hun waarde(n) te vinden. Sommige merken zijn hun waarde(n) een beetje kwijt, anderen weten niet waar ze het zoeken moeten. Wij dagen bedrijven uit om uit hun comfort zone te stappen. Samen met onze klanten keren wij businessmodellen en marketingplannen binnenstebuiten om zo meer waarde te ontdekken en te maken. Hierbij gebruiken wij onderzoek, data, technologie, creativiteit en gezond verstand. Ons blikveld reikt verder dan de communicatie- en mediastrategie. Wij kijken ook naar de business, de organisatie en het product of de dienst waarbij we ook antwoorden geven op vragen die niet gesteld worden.

waarde maken versus reclame maken met je merk

Een team van gedreven waardemakers

Als je waarde wilt maken, moet je de handel goed snappen, begrijpen hoe je verandering en innovatie stimuleert en organiseert en hoe je keuzes durft te maken. Dat doen we dus ook voor onszelf. Martin and Lewis bestaat uit een vaste kern van experts met daar omheen een groot netwerk van specialisten; van copywriters tot kunstenaars en van Google specialisten tot uitvinders.

Ons team van professionals werkt nauw samen met de klantteams en wordt, waar nodig, uitgebreid met specialisten uit ons netwerk. Dit zorgt voor de benodigde kennis en kunde aan tafel zonder overhead voor onze klanten en dat is direct al meer waarde.

Martin and Lewis is een hecht team van verschillende karakters met eigen expertises en meningen. Maar bovenal zijn we complementair aan elkaar en dat resulteert in een hoop energie en synergie in ons werk. Wij zijn ervan overtuigd dat ook ons werk mensenwerk is. Dat is terug te zien in hoe we met elkaar omgaan, maar ook hoe we graag werken met onze klanten en onze toeleveranciers en freelancers.

 

De daad bij het woord

We zijn niet alleen van de plannen en de ideeën, maar ook van de uitvoering. Plannen maken doe je samen, maar plannen uitvoeren doe je ook samen. Afhankelijk van de opdracht en doelstellingen bouwen we een passend operationeel team met elkaar en worden waar nodig specialisten aangehaakt. Dat heeft zo zijn voordelen. Want ons team in combinatie met die specialisten zorgt voor een berg kennis en kunde. En dan ben je bijvoorbeeld niet alleen partner voor je klanten maar ook Google Partner. Natuurlijk, het is “maar een badge” want uiteindelijk gaat het erom wat je aan waarde levert voor je klant.

Waar wij goed in zijn

  • De juiste vragen stellen
  • De vinger op de zere plek leggen
  • Teamwork
  • Ideeën bedenken waar je zelf niet op gekomen was
  • Kennis ophalen
  • Kennis delen
  • Op tijd leveren
  • Energie brengen
  • Wrijven (voor die glans, je weet wel)

 

Waar we waarde maken

  • Business strategie
  • Merkstrategie
  • Communicatiestrategie
  • Campagnes en verhalen
  • Analyse & data
  • Uitvoering

 

Met wie we samenwerken

  • Animatoren
  • Copywriters
  • Contentmakers
  • Designers
  • Fotografen
  • Kunstenaars
  • Regisseurs
  • SEO- / SERP-specialisten
  • SEA-specialisten
  • Social media specialisten

 

De oprichters

Martin and Lewis is in 2012 opgericht door Frank Schippers en Marco Huisman. Beiden hebben ruim 25 jaar ervaring in de marketing en communicatie. Frank en Marco vormen al vele jaren een team. Met Martin and Lewis hebben zij zorgvuldig en met veel energie gebouwd aan een hecht team en een waardevol netwerk van specialisten. Eerder hadden zijn Bureau NRG3 dat zij in 2010 verkochten. 

Frank en Marco hebben werk gemaakt voor vele nationale en internationale klanten en daar ook de nodige prijzen voor in ontvangst mogen nemen waaronder een Spin Award, een Gold Pencil (One Show NY), Golden Drum, Kinsale Shark, Eurobest, Epica en Webby.

Onze kennis delen voor een betere wereld

Bij Martin and Lewis vinden we het belangrijk om ook iets te doen voor de maatschappij. Om deze reden helpen wij Stichting De Ster met advies en tips. Stichting De Ster helpt kinderen tussen de 7 en 17 jaar bij het vergroten van hun zelfvertrouwen en het positief ondersteunen van hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarnaast helpen wij de Patiëntenvereniging Aangeboren Hartafwijkingen met hun merk- en marketingcommunicatiestrategie. Marco is tevens bestuurslid van deze patiëntenvereniging.

Pitches? Nee, bedankt.

Hier kunnen we kort over zijn: wij pitchen niet. Dus uitnodigingen voor pitches slaan wij beleefd af. Onze ideeën en onze kijk op business en marketing(communicatie) vormen de kern van ons bestaan en dit gaan we niet weggeven in een pitch.

Wij  steken onze tijd, energie en enthousiasme liever in onze bestaande klanten. En natuurlijk in de merken waar we worden aanbevolen of op een andere manier bij ons terecht komen; dan gaan we gewoon eerst eens kennis maken, ophalen en delen. Veel leuker en leerzamer en als het meezit, schuurt het meteen een beetje!

 

Klanten

Het team van Martin and Lewis werkt vol overgave aan meer waarde voor merken als Care Plus, CompaNanny, DuPont, IFF, Mattel, Monaco Star Events, PC Uitvaart, Pon Cat, Royal Coster Diamonds, Royal Huisman, Zepcam en ZorgDomein.

Ben je ook toe aan meer glans en ga je een beetje wrijving niet uit de weg? Neem dan contact met ons op dan komen wij graag langs om eens kennis te nemen en te delen.

 

Gebaseerd op 9 recensies.
Mark Stohr
Mark Stohr
04/03/2022
Creatief, professioneel en dan ook nog een leuke club mensen om mee samen te werken. Onze nieuwe positionering en branding is dankzij Martin and Lewis een succes! Dank Marco, Frank en de rest van het team voor het mooie resultaat!
hans wessels
hans wessels
25/02/2022
Heel goed geholpen bij een aantal online vraagstukken. Creatieve club die meedenkt, goed advies geeft en toegevoegde waarde biedt. Dank M&L!
Jeroen
Jeroen
15/02/2021
Team M&L maakt waar wat je met elkaar afspreekt. Inmiddels diverse opdrachten samen ontwikkeld waarbij de uitkomsten boven verwachting waren. De open, eerlijke cultuur, betrokkenheid en flexibiliteit maken het samenwerken met het team uitermate makkelijk en prettig. Hierdoor worden resultaten geoptimaliseerd wat vervolgens voor happy stakeholders en opdrachtgevers zorgt.
Arthur Kuiters
Arthur Kuiters
10/06/2020
Een aantal keer samengewerkt met het team van Martin and Lewis voor Coca-Cola en Care Plus. Verschillende projecten van strategie, activatie tot aan verpakkingsdesign. Kernwoord bij Martin and Lewis is betrokkenheid. Vanuit betrokkenheid goed de klant, de consument en de opdracht willen begrijpen. De basis voor goed creatief werk met resultaat. En dat maakt dit team !!
J P
J P
10/06/2020
Martin & Lewis is een analytisch én creatief bureau voor effectieve digitale campagnes. Ze weten wat er speelt bij de mensen.
toon branbergen
toon branbergen
08/04/2020
Vakmanschap is hier het uitgangspunt. De founders zijn ervaren team die de klappen van de zweep kennen. Martin & Lewis is uit het juiste hout gesneden. Gaan altijd voor je door het vuur. Waar vind je dat nog!
Peter Schippers
Peter Schippers
06/04/2020
Zeggen wat ze doen, doen wat ze zeggen. Voor de betere no-nonsense aanpak.
DURF Projectinrichting
DURF Projectinrichting
06/04/2020
Martin and Lewis is een absolute aanrader. Heldere adviezen waar je mee aan de slag kan, ze komen met concrete ideeën en oplossingen. Het team is betrokken, bezit een gezonde dosis humor en is professioneel.
Jurian van Ruiten
Jurian van Ruiten
19/03/2017

Heb je zelf ook een paar veren voor ons die je ergens wilt steken? Dan kan dat met je eigen Google Review. Dit waarderen wij!