RECENT WERK

 

ARATUS
Geen strakke pakken en lakschoenen en al helemaal geen dikke rapporten en ellenlange consultancy trajecten. Het team van Aratus is snel in het analyseren, maar ook in het aanpakken van problemen. De oprichters hebben hun sporen in de logistiek meer dan verdiend en wat doe je dan? Dan begin je voor jezelf! Na een succesvolle start, werkt het merk inmiddels voor klinkende namen en is het tijd voor een nieuwe stap. Hierbij hoort het opstrakken van de volledige merkidentiteit wat zich onder andere vertaalt naar een strakker logo, nieuwe stationary, nieuwe website en zelfs de bedrijfsauto’s en kleding zijn onder handen genomen.

 

Merkstrategie | Positionering | Insights | Identity | Design | Copy | Concept | Social Strategie | Content creatie | Social advertising

 


 

SMALL WONDERS
Small Wonders richt zich op een doelgroep die op zoek is naar vakanties met een bovengemiddelde service en comfort en wil met de aangescherpte propositie in combinatie met de nieuwe visual identity deze groeiende groep aanspreken. Met de nieuwe merkidentiteit die wij ontwikkelden, maakt Small Wonders ook visueel de stap naar meer professionaliteit en gaan ze van een catered chalet specialist naar een holiday experience bedrijf.

 

Merkstrategie | Positionering | Insights | Identity | Design | Copy

 


 

SPARE RIB EXPRESS
Wat begon met een eerste zaak in Amsterdam in 1992 is 25 jaar later een landelijke keten die het niveautje fastfood al lang ontstegen is. Deze trend wordt doorgezet met nieuwe kwalitatief hoogwaardige gerechten. En bij een bedrijf dat kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan, hoort communicatie die dit bevestigt dan wel versterkt. In de afgelopen 25 jaar heeft het merk enorm veel kennis opgedaan, iets wat nu goed van past komt.

 

Strategie | Insights | Design | Copy | Content creatie | Online advertising

 


 

DUNKIN’ DONUTS
Ze zijn terug, en hoe! Dunkin’ Donuts heeft in 2017 een eerste filiaal geopend aan de Nieuwendijk in Amsterdam na een afwezigheid van ruim 15 jaar. Hiervoor heeft Dunkin’ Donuts onze hulp ingeroepen. Opdracht: zorg in korte tijd dat men weet dat Dunkin’ Donuts terug is en winkels gaat openen in Amsterdam. Daarnaast wil deze Amerikaanse keten ook graag laten weten dat ze een prima kop koffie schenken.

 

Strategie | Insights | Design | Copy | Content creatie | Social strategie | Social advertising

 


BATAVIA
Batavia is een oerhollands merk in kwalitatieve en innovatieve gereedschappen. “Tools to build” noemen ze dat. Na acht jaar was het hoog tijd om het merk en alles wat daarbij hoort onder de loep te nemen en strak te zetten: logo, verpakkingen, website, advertenties en social. Voor alles werd een duidelijke lijn uitgezet met alle daarbij behorende specificaties zodat het merk nu zelf kan doorpakken. Keep building!

 

Strategie | Insights | Positionering | Corporate Identity | Design | Copy | Content Creatie | Social strategie | Social advertising

 


 

CRUIJFF FOOTBALL
Iedereen kent de Cruijff Courts en het schoenenmerk. Maar Johan Cruijff wilde ook zijn ‘Cruijff-methodiek’ over de wereld verspreiden zodat clubs hier hun voordeel mee konden doen. Onder de naam ‘Cruijff Football’ werd de visie en trainingsmethodiek van Cruijff in een programma gegoten waarmee clubs vanaf de jeugd aan de slag kunnen. Wij ontwikkelden een nieuwe identiteit en vertaalden dit onder andere naar presentatiematerialen en kleding.

 

Strategie | Positionering | Corporate Identity | Insights | Social strategie | Design

 


 

Björn Borg performance underwear animatieBJÖRN BORG
Dit Zweedse kleding- en lifestyle-merk is bezig met een aantal rigoreuze veranderingen. Het merk is natuurlijk groot geworden met de introductie en succesvolle uitrol van de boxershort zoals we die tegenwoordig kennen. Maar het merk zit niet stil en is bezig om een plek te veroveren in het sportfashion segment. Niet alleen door mooi design, maar zeker ook door de toepassing van nieuwe technologie en materialen.

 

Strategie | Insights | (Online) activatie | Design | Copy | Content creatie

 


 

BETWETERS
“Je hebt kenners en je hebt betweters”. Dit was zo’n 7 jaar geleden het uitgangspunt voor het online platform waar Hugo Borst en Koert Westerman met elkaar en de kijkers voorspellingen deden van de komende wedstrijden en terugblikten op de vorige week. Inmiddels heeft het platform een trouwe schare fans. Van concept tot leader pakket en van studiotafel tot online campagne. We maakten het allemaal!

 

Strategie | Design | Copy | Content creatie

 


 

THE ATHLETE’S FOOT
Coachland was een bekende sneaker franchise in Nederland. Het merk veranderde zijn naam in ‘The Athlete’s Foot’ en volgde hiermee de internationale benaming van deze keten die onderdeel is van Euretco, een internationaal merk met groei-ambities in Europa. Martin en Lewis verraste het team van The Athlete’s Foot met een creatieve en onconventionele manier van denken, wat al snel resulteerde in een project.

 

Insights | Concept | Design | Copy | Content creatie

 



 

EVERGREENS

 

Electronic Arts need for speed shiftELECTRONIC ARTS
Met Need for Speed Shift wilde EA terug naar de oorsprong van hun succesvolle race titel: the ultimate race experience. Om deze race experience zo dicht mogelijk bij de doelgroep te brengen, nog voordat de game op de markt was, bedachten wij een online realtime multiplayer race game die je kon spelen in banners op verschillende websites: The Need for Speed Shift Banner Tournament.

 

Strategie | Concept | Design | Copy

 


 

KWF fight cancerKWF FIGHT
Fight was het jongeren label van KWF. Om jongeren te laten zien hoe plotseling kanker in je leven kan komen en alles op zijn kop kan zetten, maakten wij een film. Deze film toont in sneltreinvaart een grote diversiteit aan herkenbare momenten waarvan er altijd wel een aantal zijn die de kijker aanspreken. Deze film kwam tot stand in samenwerking met een groot aantal vrijwilligers en professionals die hier belangeloos aan meewerkten.

 

Strategie | Concept | Design | Copy | Content creatie

 


 

ONVZONVZ
ONVZ had naast een groot aantal particulieren verzekerden ook veel bedrijven als klant. Deze bedrijven boden hun werknemers een collectieve ziektekostenverzekering aan. De vraag van ONVZ was om met een idee te komen waarmee zowel de beslissingsnemers als de werknemers bij bedrijven op een relevante en originele manier bereikt konden worden. Speerpunt hierbij was de vrije keuze voor ziekenhuis voor de verzekerden.

 

Strategie | Concept | Design | Copy | Content creatie

 


 

ascari race resortASCARI
Het begon allemaal met het plan van een gefortuneerde Nederlander om een race circuit aan te leggen in de buurt van Rhonda, Zuid-Spanje. Dit werd het Ascari Resort waar wij drie jaar intensief aan hebben meegewerkt. De volledige branding en het spectaculaire openingsevent werden door ons verzorgd waarbij een selecte groep geïnteresseerden van over de hele wereld werd ingevlogen op het Ascari resort.

 

Strategie | Positionering | Corporate Identity | Concept | Design | Copy